Pana la -70% reducere, in fiecare zi!

Cum iti alegi incaltamintea de antrenament
06 octombrie 2017

Incaltamintea sport este proiectata pentru diferite activitati sportive, fie ca este vorba de alergare, baschet, antrenamente in sala sau mers.

Cel mai important aspect in alegerea unei perechi pentru antrenamentele in sala de fitness este suportul lateral, pentru ca miscarile executate sunt mult mai diferite si complexe, fata de cele pe care le executam in timpul alergarilor, de exemplu.

Daca in timpul alergarii talpa piciorului se deplaseaza in mod constant pe directia inainte, la antrenamentele in sala de fitness lucrurile stau diferit, pentru ca miscarile sunt multidirectionale in functie de sportul practicat (Zumba, Aerobic, Weight Training, Cross Training). Suportul la cele mai inalte standarde este necesar pentru a preveni accidentarile.

Acest suport se obtine prin diverse sisteme de sustinere a gleznei, a materialelor plastice dure din spatele calcaiului, si prin benzi de intarire ce imbraca piciorul.

Desigur o sa existe si un sistem de amortizare incorporat in talpa insa nu va fi ceva extraordinar de moale pentru ca nu se recomanda alergarea in incaltamintea proiectata pentru cross training. Exceptia este alergarea pe banda, pentru ca banda in sine detine propriul sistem de amortizare a socurilor. Astfel amortizarea incaltamintei impreuna cu aceea a benzii de alergare este optima pentru a proteja ligamentele, genunchii si spatele sportivului.

Respirabilitatea si greutatea redusa sunt alte 2 calitati pe care incaltamintea de training trebuie sa le detina. Daca incaltamintea de alergare se autoventileaza efectiv prin miscarea mecanica de inainte si prin rafalele de vant de la nivelul solului, la incaltamintea de indoor, aceste 2 lucruri care ajuta la ventilatia piciorului sunt inexistente. De aceea, tehnologia de aerisire este foarte importanta, fie ca se realizeaza prin intermediul unori bucati de mesh, fie prin micro perforatii in zonele care degaja cea mai mare caldura.

Pentru a reduce greutatea incaltamintei, materialele din care sunt realizate sunt atent selectionate ca sa ofere minimul de greutate fara a face rabat la rezistenta. Exista modele realizate din materiale ultra rezistente cum ar fi Kevlarul ce trebuie sa reziste la tensiune si presiune ridicata (pentru persoanele care fac genoflexiuni, fandari) si la abraziune pentru persoanele care practica cross training (urcarile pe scara, urcarile pe franghie)

Talpa trebuie sa fie obligatoriu Non Marking, si de multe ori cauciucul lipseste sau este dispus strategic in zone limitate cum ar fi pe lateral, la calcai si in fata. Totodata multe modele prezinta un disc cauciucat in partea din fata a talpii denumit si “punct de pivot” care ajuta la miscarile de intoarcere rapida sau schimbare de directie fara a permite alunecarea sportivului.

Te asteptam in magazinul Sport Vision pentru a descoperi selectia de incaltaminte pentru training pe care o actualizam constant.